מיוחד • יהודי טורקיה מדברים: "אנחנו שמחים שזה נגמר"

    הרבה אולי לא מודעים לזה, אבל ישנם בתי כנסת פעילים באיסטנבול ובאיזמיר, עם שלש תפילות ביום, יש מסעדות כשרות למהדרין ברמה טובה
    ישראל פריי No Comments on מיוחד • יהודי טורקיה מדברים: "אנחנו שמחים שזה נגמר"

    מוטי לביא שוחח הבוקר עם רב קהילה באיסטנבול, ושמע ממנו על קולות המקומיים, נוכח הסכם הפיוס המתגבש בין ישראל למדינתם • "לטורקים לא הייתה אף פעם בעיה עם יהודים"

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    הרבה אולי לא מודעים לזה, אבל ישנם בתי כנסת פעילים באיסטנבול ובאיזמיר, עם שלש תפילות ביום, יש מסעדות כשרות למהדרין ברמה טובה
    21:05
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' רון-טל נגד דברי גלנט: "זה מחליש אותנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרחק מהעין ומהסיקור התקשורתי, עשרות אלפי יהודי טורקיה עוקבים בעניין רב אחר חתימת הסכם הפיוס בין מדינתם לבין ישראל. ההסכם שמעורר בישראל ביקורת רבה, עשוי דווקא להיטיב עם היהודים הטורקים, יגרום להורדת מפלס הלחץ בו הם נתונים ויתרום לפתרון הקונפליקט שבינם לבין השלטונות.

    ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי', שוחח מגיש המהדורה מרדכי לביא עם הרב אברהם חיים, מרבני איסטנבול, שפתח מוהר לעולמם של יהודי המדינה הערבית. "באיסטנבול לבדה ישנה קהילה די מכובדת המונה למעלה מ- 20,000 יהודים. הרבה אולי לא מודעים לזה, אבל ישנם בתי כנסת פעילים באיסטנבול ובאיזמיר, עם שלש תפילות ביום, יש מסעדות כשרות למהדרין ברמה טובה, אפילו טובה מאד. יש גם ביטחון ברמה גבוהה, ואפשר בהחלט להגיע ולבקר".

    על חתימת ההסכם המתגבש, אמר הרב חיים: "אנשים בהחלט שמחים. אף אחד לא שמח ממריבה, במיוחד שהטורקים – כפי שההיסטוריה מלמדת – לא היו להם אף פעם בעיות עם היהודים. בשואה הם הסתירו יהודים מהנאצים. הם לא עם ששונא יהודים, כולנו שמחים שזה נגמר".

    האזינו לקולות מטורקיה:



    0 תגובות